15. juni 2011

Strikket putetrekk

Til min venninne som hadde bursdag i forrige uke, strikket jeg et putetrekk. Det var ordentlig gøy å strikke med tykke pinner og tykt garn. Gøy er det å strikke fletter også, så dette prosjektet var midt i blinken for meg :)

nina

Baksiden:

nina2

Putetrekket skal etter oppskrifta være til ei pute i størrelsen 50 x 50 cm. Det er puta på bildet, men jeg synes det ble litt trangt, så på neste putetrekk (ja, det blir flere!), skal jeg legge til noen masker. Jeg holder forresten på med et til putetrekk nå, men det er til ei avlang pute, og mønsteret blir litt til underveis, da jeg har laget det selv, basert på mønsteret til denne puta.

4 kommentarer:

♥Gry sa...

Så fin! Skulle gjerne hatt noen stykker i sofaen min (kan ikkje strikke) Flotte kort du lager - me like!

Limklem

Frøken Ingeniør sa...

Denne var utrolig fin!!
Har du laget mønsteret selv, eller har du kjøpt det en plass? Kunne tenkt meg å strikke noen sånne trekk :)

Lene sa...

Jeg har tatt utgangspunkt i et mønster som jeg fant på nettet, på Garnstudio. Mønsteret heter Pute med fletter i Alaska.
Jeg gjorde noen endringer. Flettinga er litt annerledes, og så strikket jeg knapphullsrekka først, slik at jeg fikk knappene på baksiden. Følger du mønsteret kommer den på framsida.

Frøken Ingeniør sa...

Fant mønsteret! Tusen takk for at du vinket meg i riktig retning! :D
Nå må jeg bare lære meg å strikke.... :p