20. mars 2011

DT TreL – Bursdagskort Twig

twig

Jeg har laget tre bursdagskort med ark fra serien Twig fra Little Yellow Bicycle for TreL. Arkene er tykke og har en lin-aktig struktur på oversiden. Det er også trykk på baksiden.


Til det første kortet har jeg brukt arket Twig. I tillegg har jeg brukt et tekststempel fra Norsk Stempelblad.

Twig1


Til det andre kortet jeg laget har jeg brukt arket Woods. Selve kortet er stanset ut med dies fra settet Eyelet Squares fra Spellbinders. Jeg har også brukt en boarderpunch fra Martha Stewart til borden bak teksten.
twig2


Til det siste kortet har jeg brukt arkene Leaf a Note og Woods. Den lille scalloped-stripa bak motivstemplet er fra baksiden av Woods. Stemplene er fra Norsk Stempelblad. Jeg har også brukt dieser fra Spellbinders. Den scallopede kanten er stanset ut med Eyelet Squares og gullsirkelen bak tekststempelet er stanset ut med Lacey Circles.

twig3

Motivet på det siste kortet er satt sammen av to stempler. For å få fotballen bak skoen har jeg brukt maskeringsteknikk. Jeg har laget en trinn-for-trinn-forklaring på hvordan man gjør det (du kan klikke på bildet for å få det i større størrelse):

maskering

1. Først stempler du det motivet som skal være "fremst" i bildet. Stemple det på det arket du skal bruke på kortet. Jeg har brukt glossy kartong. Når du har gjort det, stempler du det samme motivet på et ark. Jeg har brukt post-it-ark, og stemplet det slik at noe av stemplet kommer på den siden hvor limet sitter. Da vil limet hjelpe til å holde motivet på plass. Klipp ut motivet fra post-it-arket.
2. Legg motivet på post-it-lappen på motivet du skal bruke på kortet, slik at det ligger rett over motivet.
Stemple så det motivet som skal være bak.
3. Ta bort post-it-motivet, og du har fått et motiv som er "bak" det andre.
4. Mitt ferdige resultat.
Du kan selvfølgelig bruke flere stempler enn to. Her er det bare å leke seg! Du kan ha flere motiver i forskjellige farger, jeg har brukt forskjellig farge på skoen og ballen.
Lykke til!

Nå skal siste rest av helga brukes på jobb - og forhåpentligvis litt strikking, hvis jeg bare blir ferdig med jobbinga før det blir sen kveld...

Ingen kommentarer: