30. nov. 2010

Advent

Adventa har jo vart noen dager nå, og her i huset begynner det også å se ut som at jula nærmer seg.
Adventsstjerna har kommet opp (like fin i år som året før, og et par år før det :) Det som ikke var like fint i år var dørkransen. Aner ikke hva som har skjedd med den i løpet av de årene den har vært forvist til boden. Byttes ut må den i alle fall), amaryllisen står i vinduet og det samme gjør sviblene. Jeg har også funnet fram noen flere lysestaker. Ingen krok skal være mørk vet dere.

Ett av adventsprosjektene mine var å lage adventskrans selv. Jeg har alltid hatt en ferdig stake, som jeg har putta lys i, og vips så var den saken biff.
I år fant jeg ut at jeg skulle bruke lysfatet mitt som adventsstake, og pynte det selv. Jeg gikk til innkjøp av såpass mye bling og stæsj, at jeg ble litt skremt over meg selv. Og det gjorde ikke saken lettere at jeg har så mye å velge i - hvor mye greier kan man ha på en adventsstake, liksom.
Jeg tror jeg har kommet fram til en grei mengde nå, men er jammen ikke helt sikker. Det er liksom noe som ikke stemmer, men den ble tatt i bruk på søndag, og den står fremdeles sånn. Så får vi se om det blir noen endringer etter hvert.
Og skulle det være noe, så har jeg i alle fall nok stæsj til to kranser til...

Ingen kommentarer: